28 Şubat 2011 Pazartesi

Eser KARAKAŞ - Biraz da gülelim: Büyük ustalar

Biraz da gülelim: Büyük ustalar(!)  ekarakas@stargazete.com

  
TSK’ya yönelik, 2003 senesinden günümüze ortada ciddi iddialar var; bu iddialar gerçek mi, iftira mı, yargı sürecinde bunları da umarım öğreneceğiz ama bu arada atlanan bir konu, iddialar iftira bile olmuş olsa toplumun büyük bir bölümünün bu iftiralara inanmış olması.
Türkçemizde çok sevdiğim bir söz var: “Allah yakışan iftiradan korusun”; TSK yönetiminin bu “yakışma” keyfiyetini uzun uzun düşünmesi gerekiyor.
Benim şahsi kanaatim ise TSK içinde darbecilikten bile daha önemli bir sorunun olduğu; bu sorun da, uygun bir kelime seçmeye çalışıyorum, düzey, nitelik, askeri yeterlilik sorunu.
Benzer bir sorun kanımca basınımız için de varit; basınımız içinde, şahsi ve sübjektif kanaatim o ki, Ergenekon örgütünün uzantısı olarak çalışan, çalışmış olan kalemler var ama basınımızın bundan da önemli bir sorunu var, bu sorun da TSK’nın sorununa paralel bir sorun, düzey, nitelik, mesleki yeterlilik sorunu.
Bazen internet başında eğlenmek, gülmek için merkez denen medyanın, mesela Hürriyet’in, 2007 senesi Nisan, Mayıs aylarına ilişkin arşivlerine giriyorum ve karşıma çıkan manzara beni çok güldürüyor; burada da görüyorum ki, merkez medyanın temel sorunu darbeye, muhtıraya destek verme, anlamaya çalışma (?) falan değil, doğrudan düzey, mesleki yeterlilik sorunu.  
6 Mayıs 2007 Hürriyet gazetesinde “Sağda birleşmeye yazarlar ne diyor?” başlıklı haber yayınlanmış; malum, Sayın Mehmet Ağar’ın başında bulunduğu DYP ile Sayın Erkan Mumcu’nun başında bulunduğu ANAP, 27 Nisan muhtırası, 367 kararı günlerinde birleşmeye yeltendiler, tam beceremediler ama Cumhurbaşkanlığı seçim turlarında demokrasiye ihanet edip TBMM’ye girmedikleri için seçmenden esaslı bir Osmanlı tokadı yediler, siyaset sahnesinden de silindiler.
Ama bu arada, aşağıda isimlerini göreceğiniz yazarlar, bakın, yaklaşık dört sene önce yakın geleceği nasıl görmüşler (!), nasıl isabetli (!) tahminlerde bulunmuşlar.
Anavatan ve DYP Demokrat Partisi çatısı altında birleşti. Bu birleşme siyasete nasıl etki edecek. İşte usta yazarların yorumları;
Tufan Türenç: Samimiyetle söylemek istiyorum ki bu birleşmeyi gerçekleştiren her iki lideri Ağar’la Mumcu’yu kutluyorum. Gerçekten çok zor işi başardılar. Çünkü bu iş büyük özveri isteyen bir işti. Ama tabi ülke çıkarları söz konusu olunca her Türk vatandaşının özveri göstermesi gerekirdi. Onlar bunu yaptı. Halkın isteğini özlemini yerine getirdiler.
Yalçın Doğan: Solda birliği düşündüğüm zaman bu birleşmeyi kıskandım. Ve darısının solda birliğe düşmesini diliyorum. Nasıl ki DYP ve ANAP özveride bulundu,
CHP ve DSP de özveride bulunarak bir araya gelmelerinin doğru olduğuna inanıyorum.
ANAP ve DYP, seçime tek tek girselerdi barajı aşmaları zordu. Şimdi meclise gireceklerine göre, AKP’yi hem seçimde hem de meclisteki sandalye sayısı olarak zorlayacakları ortadadır. Merkez sağda AKP dışında oy arayanlar için bu birleşme umut olabilir.
Murat Yetkin: Merkez sağda büyük bir partiye dönüşecek mi bu hareket onu zamanla göreceğiz. Merkez sağda kitlenin çoğunun istediği bir birleşme olmuştur. Bu birleşme barajı zorlayacaktır. Bu oyların çoğuda daha önce AKP’ye giden oylar olabilir. Bu merkez sağdaki laik kitle için mutlaka bir umut olacaktır. Çünkü mevcut durumda merkez sağda AKP’den daha büyük bir güç yok. Dolayısıyla oyunu sağa vermek isteyen laiklik ilkesini diğer ilkelerin önüne koyan seçmen için mutlaka ciddi bir seçenek olacaktır.
Şükrü Küçükşahin: Benim için süpriz değil. Süreci iki yıldır dile getiren ve bu iki partinin birlikte seçimlere gireceğini vurgulayan bir gazeteciyim. Buna rağmen bütünleşmenin gerçekleşmiş olmasını yine çok önemli görüyorum, çünkü bu süreçler hep kesintiye uğrayabiliyordu.
Şimdi o merkez sağ seçmenin tamamını toparlayıp bu oluşumun arkasına koymak da bu ikilinin görevidir. Bu birleşme AKP’yi zorlar mı? Şimdiden zorlar mı noktasında bir şey söylemek istemiyorum. Bugün Türkiye’de başka rüzgarlar esecek gibi. Merkez sağ seçmenin buluşabileceği ortak bir parti oluştu. Her halükarda bu AKP’nin lehine bir durum yaratacağını düşünmüyorum. Oraya sağ seçmenin yönelmesi oldukça olasıdır.
NASIL AMA USTA YAZARLAR.
TSK’nın ve basının sorunu ortak derken ne kastettiğim galiba ortada.

Hiç yorum yok: